Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازی ایرانی آمیرزا در ایران از بازی کلش آو کلنز کاربران بیشتری دارد.

حامد نصیری امروز (یکشنبه- ۲۶ بهمن ماه) در نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا چند سال آینده تعداد کاربران بازی های دیجیتال بین ۲ تا ۳ میلیارد بازیکن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر کاربر بازیکن بازی های رایانه ای در ایران حضور دارند که به طور میانگین روزی ۹۳ دقیقه بازی می کنند. در حال حاضر حدود ۴هزار بازی در گوگل پلی موجود است.

نصیری با بیان اینکه بازی را می توان رسانه ای ملی تعریف کرد، گفت: از این رو با رسانه ای جدی و اثرگذار مواجه هستیم که گردش مالی بالایی نیز به همراه دارد. گردش مالی هزینه کرد بازی های رایانه ای در ایران در سال ۹۸، رقم ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازی های رایانه ای علاوه بر اینکه به عنوان یک رسانه و اقتصاد مطرح است، می توان آن را هنر هشتم نامید، چراکه تمام ویژگی های هنر در این بازی ها موجود است.

نصیری با تاکید براینکه بازی های رایانه ای یکی از میان رشته ای ترین رشته های موجود است، افزود: بحث مطالعات بازی های رایانه ای مبحثی گسترده است که از مهندسی گرفته تا اقتصاد و روان شناسی، هنر و پزشکی را درگیر می کند.

به گفته وی زمانی که به اهمیت بازی پی ببریم، سیاست گذاری در این حوزه، واژه کلیدی می شود.

افزایش بازی های خانواده ای در دوران شیوع کرونا

 معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ها و خانه نشینی افراد از تغییر در وضعیت بازی ها در کشور خبر داد و گفت: از اسفند ۹۸ تا اوایل ۹۹، نصب بازی افزایش داشته و مصرف بازی های مترویی کاهش و بازی های خانواده ای افزایش پیدا کرده است.

نصیری اضافه کرد: امسال در پی شیوع کرونا تولیدات بازی و تولیدات علمی در حوزه بازی کاهش داشته است که نیازمند توجه جدی به خصوص در خصوص تولیدات علمی هستیم.

افزایش ۴۶ درصدی بازی های بومی

وی با بیان اینکه سهم بازی های بومی- ایرانی سالانه ۴۶ درصد افزایش داشته است، افزود: در جدیدترین آمار، از ۱۵ بازی برتر کشور، ۴ بازی، «آمیرزا»، «کوییز آو کینگز»، «منچرز» و «باقلوا» در این لیست هستند.

نصیری در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت اصفهان در حوزه کاربران بازی های دیجیتال اظهار کرد: ارزیابی هایی در این زمینه صورت گرفته و در وبسایت https://direc.ircg.ir/ گزارش هایی در این زمینه موجود است که علاقه مندان می توانند دریافت کنند. در نظر داریم برنامه کنفرانس های بعدی پرداختن به این موضوع و ارائه این آمار باشد.

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تصریح کرد: بازی ایرانی آمیرزا در ایران از بازی کلش آو کلنز کاربران بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها» در تاریخ ۳۰ بهمن و یکم اسفند به صورت آنلاین به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود. 

این کنفرانس با ارائه ۶ سخنرانی کلیدی و ۲ پنل کاربردی برگزار می شود، همچنین نشست های ارائه مقالات از طریق اسکای روم در طول ۲ روز کنفرانس برگزار می شود.

۸۵ مقاله در این دوره کنفرانس پذیرفته شده که ۲۲ مقاله در حوزه روانشناسی، ۱۱ مقاله در حوزه یادگیری و آموزش،۳ مقاله حقوق، ۹ مقاله جامعه شناسی، ۸ مقاله مدیریت و اقتصاد، ۱۴ مقاله فنی و ۱۸ مقاله در حوزه هنر دریافت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام امشب با نمایشی ضعیف با نتیجه ۲-۰ مغلوب چلسی شد. این نتیجه آنها را از رتبه چهارم و سهمیه چمپیونزلیگ دور می‌کند‌. آنگه پوستکوگلو در نشست خبری پس از بازی به اندازه‌ای عصبانی بود که فقط ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه صحبت کرد و سپس با عصبانیت اتاق کنفرانس را ترک کرد.

عصبانیت‌تان در جریان بازی؟
شب خوبی نبود و منصفانه است که بگوییم اصلا چیزی به اسم فوتبال بازی نکردیم. ذهنیتی که من از تیم انتظار دارم را نداشتیم. این به عهده من است و من باید مسئولیت این باخت را بپذیرم چون من کسی هستم که آنها را تمرین می‌دهم و ترکیب تیم را می‌چینم. ما خیلی از فرم خوب‌مان دور شده‌ایم و باید دوباره به خودمان نگاه کنیم و ببینیم چگونه تیم را به آمادگی برسانیم.

سه شکست متوالی؟
باید قبول کنیم، وضعیت همین است. همانطور که گفتم مسئولیت من است و من باید تیم را به اوج برگردانم. تیم هر مشکلی که داشته باشد من باید آن را برطرف کنم.

نبودن مدیسون در ترکیب؟
فکر می‌کردم که باید چند تغییر در تیم اعمال کنیم. آنها در خط هافبک چند بازیکن سریع دارند و من فکر کردم باید بازیکنان سریع‌تری را در ترکیب بگذارم.

دیگر خبرها

  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!